5. prosince 2016

#kavanero aneb když je malá blogerka pozvaná na super event!

IMG_9640
Dobré pondělní ráno, jak jste si užili víkend? Já jsem ho strávila školně, aneb účastnila jsem se velmi zajímavého semináře o psychoanalýze v pátek a sobotu a včera jsem se celý den pěkně učila o psychoterapii. Jedinou vzpruhou byl výlet do tesca pro věnečky, které jsem si chtěla dát ke kávě. Což mě přivádí k hlavnímu tématu článku. Káva. Spolu s několika blogerkami jsem byla pozvaná na představení kávy NERO, spojenou s takovým pěkným řekněme workshopem. Celé 4 hodiny jsem se jen dozvídala zajímavé informace o původu, druzích a možnostech přípravy kávy a hlavně jsem si je sama mohla vyzkoušet-jak přípravu, tak konzumaci.V tomhle článku bych vám ráda představila event jako takový a v dalším týdnu se můžete těšit na článek s návodem na 2 domácí přípravy kávy, které mě zaujaly nejvíc.

A jak to tedy na akci probíhalo? Nejprve nám náš barista vyprávěl odkud káva pochází, jak se pěstuje, sklízí a upravuje než se dostane do našich šálků. Mohli jsme si prohlédnout kávová zrna, pražená, nepražená, všelijaká. Co se týče jednotlivých způsobů přípravy kávy, důležitá je teplota vody, nesmí být 100°C, jinak se káva může spálit a to pak není ono. Obvykle se teplota vody pohybuje mezi 83-93°C. V jednotlivých metodách záleží na hrubosti namleté kávy, jelikož se od ní odvíjí ideální doba louhování. Čím hrubší je zrno, tím pomaleji se uvolňují z kávy oleje, které jsou zodpovědné za chuť a aroma a tím delší je čas pořebný k louhování. U jemně mleté kávy stačí kratší doba louhování. Dejte si také pozor, jakou kávu kupujete. Nejlepší je koupit celá zrna a menší balení. Po otevření namelte jen množství, které spotřebujete a i balení by mělo být spotřebováno co nejdřív, protože káva rychle ztrácí aroma-vyčíchává.
IMG_9652

IMG_9607

IMG_9619
Netrvalo dlouho a vrhli jsme se do první přípravy a ochutnávky kávy. První metodou byl french press a připrovali jsme kávu z Guatemaly (která mi teda šíleně chutnala!). A taky jsme k ní mohli zakousnout tyhle skvělé mrkvové muffiny/cupcaky. Káva z french pressu je jemná, příjemná, skvělá na ráno.

IMG_9646

IMG_9644
Pozor, mléko ani sirupy prý nejsou smrtelným hříchem a prý si můžeme kávu užívat a pít tak, jak si přejeme a jak nás uspokojí nejvíce!

IMG_9630
Druhou metodou, kterou už tedy znám a běžně používám pár let, je moka konvička. Příprava je snadná, káva je silnější a má inteznivní chuť i aroma.

IMG_9614
Vacuum pot mě zaujal asi nejvíc, protože zprvu to vypadalo na nějakou příšernou chemickou parádu, ve které se vaří lektvary a je to strašně složité. Ale ono není, prostě to postavíte nad plamen, navrch dáte kávu, vodu a pak počkáte, až se stane zázrak a káva se ve své čisté pitelné podobě kouzelně objeví v dolní baňce. Tentokrát jsme ochutnalu Etiopii a ta mi taky moc chutnala. Teď pro vás doma ochutnávám další kávy, které jsem dostala na vyzkoušení, tak se v dalším článku můžete těšit na můj názor.

IMG_9687

IMG_9657
Dále jsme mohli vidět přípravu káva v Aero pressu, zkusili jsme si drip, tedy překápávanou kávu přes filtr a taky jsme si vyrobili irskou kávu.

Event mě opravdu nadchnul, rozhodně to byla duchaplná akce a jsem moc ráda, že jsem se tam mohla dozvědět o své oblíbené kávě spoustu nových a zajímavých informací, ochutnat kávy různého původu i způsobu přípravy a užít si sobotu v přítomnosti fajn lidí. Kávu neberu jako nabuzovač a tak si opravdu užívám a beru jako odměnu, když si doma s mamkou a babičkou vytáhnem naši sto let starou moka konvičku, ruční mlýnek, kde meleme voňavou kávu a pak si jen užíváme tu chuť a pohodu. Podpobná atmosféra na mě dýchala i na téhle akci! A protože ráda sdílím a není nad to si podobnou atmosféru užít v čase kolem Vánoc, sepíšu pro vás již zmíněný článek, ve kterém vám povím něco bližšího právě k přípravě ve french pressu a moka konvičce.

Mějte hezký týden!





9 komentářů :

  1. Chválím článek, moc pěkný a myslím, že i přínosný, jsem sice fanda rozpustného kafe doma v hrníčku, ale sem tam kavárnu navšítím:) je super se dozvědět něco nového. A ta "ala" chemická laboratoř mě zaujala, opravdu to vypadá spíš jak pokus :D

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuju, jsem ráda, že se článek líbil a třeba tě u příštího nalákám i na neinstatní doma připravovanou kávu :)

    OdpovědětVymazat
  3. Taky ji beru spíše jako odměnu, na mě ani nějak povzbudivě nepůsobí :D Hezké fotky a zážitek. Ráda mám fair trade kávu.

    OdpovědětVymazat
  4. Už se těším na uvařenou kávu od tebe

    OdpovědětVymazat
  5. jeeeej,takýto event musel byť super :) ja ako kávičkár by som sa veľmi potešila :)
    MakeUpByVeo

    OdpovědětVymazat

Thank you for every single comment <3