31. března 2018

Food diary

IMG_0734
Dobré ráno. Dnes mám pro vás článek s mými oblíbenými jídly, některé jsem fotila snad už před pár měsíci, některé před pár dny. Je pravda, že to není zcela reprezentativní jídelníček, protože vzhledem ke studiu a spoustě stresu s ním spojeném do sebe cpu i čokoládičky, sladkosti a jiné nezdravé věci. Přesto se ale snažím stravovat co nejdzravěji to jde, a také co nejvíce bez živočišných výrobků. Přemýšlím, že bych nějakou formu článků o tom, co jím, na blog zařadila pravidelně a třeba to pomůže mě s dodržováním co nejdzravější stravy a vám s nějakými nápady na jídla. Co říkáte, bylo by pro vás přínosné, kdybych takové články zařadila pravidelně?


 Snídaně

Na úvodní fotce vidíte jednu z mých snídaní. Zrovna tu si nedávám příliš často, protože se snažím vyhnout živočišným výrobkům, ale ještě z léta mi zbyla směs na proteinové palačinky, kterou chci dopotřebovat, a protože nic jiného nebylo, tak jsem si je udělala. Proteinovou směs mám od Nutrendu, na palačinku jsem pak dala trochu vanilkového Alpra (jakoukoliv formu palačinek nebo lívanců prostě nedokážu jíst "nasucho", bez jogurtu, tvarohu, zakysanky  apod.) a navrch banán.

IMG_20180303_081355
Ovesnou kaši mám na snídani asi nejčastěji, většinou si odměřím 35 g ovesných vloček, zaliju je horkou vodou, přidám 100 ml sojového mléka a skořici. Jsem zvyklá si ovesnou kaši nesladit, protože o sladkost se většinou postará právě skořice a ovoce. Tuhle ovocnou nálož jsem měla po nemoci, jinak mám většinou jen jeden druh ovoce. Nejčastěji mám banán, ale poslední dobou jsem se naučila si ke kaši dávat pomeranč a je to úžasné, doporučuji! Ovesná kaše je super v tom, že vločky obsahují hodně bílkovin a také vlákniny, což je dvojí výhra. Mně osobně taky zasytí poměrně na dlouhou dobu.

IMG_20180310_165622
Toto je rýžová kaše od Nominalu, kterou jsem si teď oblíbila víc než pohankovou. Také si ji většinou dělám do sojovéhomléka, tady jsem k ní měla jahody. Rýžová kaše tedy narozdíl od ovesné neobsahuje moc bílkovin, ale má spoustu dobrých sacharidů a kaše je skvělá buď před nebo po tréninku k doplnění energie!

IMG_20180207_075757
Ne moc často, ale někdy přece, mám ráno chuť spíš na slané než na sladké no a když mám avokádo, tak není co řešit. Jednou jsem ale zkusila si na topinku dát i rozmačkané nakládané fazole a řeknu vám, že i když se to nezdá, tak je to chuťově úžasné! Navíc fazole obsahují dost bílkovin, takže když si nechcete dávat třeba vajíčko, nebo lososa, což je k avokádu taková obvyklá kombinace, tak zkuste právě "pomazánku" z mačkaných fazolí. (Jen ještě doporučuji ty fazole rozmačkat v misce nebo na prkýnku a ne na chlebu, to byste asi nedali).
 
Obědy

IMG_0624
Takhle si já ráda dělám salát! Nemám moc ráda ledový salát, tak jako základ používám většinou jen baby špenát, nebo nějaky baby mix špenátu, polníčku, rukoly apod. Někdy si ale dám i srdíčka salátu, ta mi nevadí. Pak přidám rajčátka, okurku papriku, někdy olivy. Navrch jako zdroj bílkoviny tuňáka (kupuju ve vlastní šťávě) a co se týče dresingu, tak mám nejradši smíchat zakysanou smetanu a tzaziky koření (od Avokáda). Někdy si k salátu dám zapečenou bagetu, kvůli sacharidům, jinak mám po salátu relativně brzy hlad.

IMG_0615
Tenhle recept jsem si vymyslela a dělala poprvé, ale moc mi chutnal. Uvařila jsem si špagety a brokolici. Brokolici jsem pak nakrájela hodně na drobno a smíchala se špagetami, opekla jsem si tofu na pánvi, bez oleje, jen se solí, přidala na špagety s brokolicí, navrch čerstvá rajčátka a nakonec jsem jídla zasypala lněnými a sezamovými semínky. Pecka! Tofu i brokolice jsou dobrými zdroji bílkovin, semínka navíc i zdravých tuků a kráně v jídle křupou.

IMG_0738
Poprvé jsem ochutnala quinou někdy v lednu, ale úplně jsem se do ní zamilovala. Zatím jsem jí ale kombinovala jen touto formou, čili s brokolicí a tofu, které jsem osolila a opekla na pánvi bez oleje. Tohel jídlo mám ráda a moc mi chutná, ale už bych s quinoou mohla vymyslet i něco jinýho, máte nějaké tipy?

IMG_20180228_125258
Další forma salátu. Co se týče zeleniny, je to pořád to samé, baby mix, rajče, okurka, paprika, ale tentokrát jsem salát smíchala s kuskusem, přidala jsem naloženou cizrnu a salát jsem si dala se sýrem Halloumi, který naprosto miluji! Halloumi ugriluju v troubě, aby hezky změkl a do salátu ani nedávám žádný dresing.

IMG_20180310_123455
Celkem tradiční jídlo, které všichni ne školní jídelně nesnášeli, ale já jsem se do čočky nedávno zamilovala! Tohle je tradičně čočka na kyselo, s okurkou a vajíčkem. Často si ji ale dělám i bez vejce, a často ji i nezahušťuji, ale přidám brambor a mrkvičku. Čočka je skvělá v tom, že obsahuje hodně bílkovin, ale skoro žádné tuky!

Svačiny

IMG_20180310_085310
Další proteinová palačinka, též s Alprem, jen místo banánu mango, které jsem si poslední dobou taky zamilovala.

IMG_20180308_180650
Obsese! Zbláznila jsem se do nejogurtů. Pokud jste je nikdy nezkoušeli, tak zajděte do nějaké zdravé výživy a zkuste. Nejogurt je vyrobený z mandlového mléka a super marmelády. Nejogurt se skládá jen z mandlí, vody, datlí a himalájské soli, takže je zcela bez konzervantů. Dělají buď samotný jogurt, nebo s marmeládou. Můžete si vybrat jahodovou, borůvkovou a nebo meruňkovou verzi.

IMG_20180308_135000
Můj oblíbený dezert/svačinka. Chia puding, vanilkové Alpro a mango. Co víc dodat.

IMG_20180221_093641
Tuhle svačinku teda moc často nemám, respektive zatím jsem ji měla asi jen dvakrát. Jahody pominu, ty se dají vyměnit za jakékoliv ovoce, ale ten zázrak vedle je hummus se zeleninovými kuličkami z vegetariánského a veganského fast foodu Vegg & go! Je to asi ten nejlepší hummus co jsem kdy měla.

IMG_20180201_082108
Další avokádová svačinka! Cereální kaiserka a na ni avokádo smíchané s cizrnou, která opět zajistí bílkoviny místo třeba vajíčka nebo lososa. Vyzkoušejte!

Co tak obvykle jíte vy? A jak se vám článek líbil? Budu ráda, když mi dáte vědět do komentářů.



8 komentářů :

  1. Pěkná inspirace. Já ledový salát a celkově saláty nemusím kromě rukoly, takže ho taky nahrazuji nejvíce špenátem. Špenát si vždy pěstuji na zahradě, asi tak jako spoustu zeleniny, takže v létě je ta strava u mě o dost lepší než třeba teď. Kaše si dávám k snídani a hodně jsem si oblíbila rýžové a kukuřičné, ovesné mě až tak nechutnají ale taky si občas dám. Ty vždy doplním nějakým sladkým ovocem, pošplíchám javorovým sirupem a snídaně je na světě. Také se snažím jíst méně živočišných produktů ale třeba vajíčka máme od našich slepic, takže v těch nic špatného asi nebude. Hlavně chutnají úplně jinak než kupované.
    Terezah-style

    OdpovědětVymazat
  2. Skvělá inspirace. Moc pěkná, pestrá a určitě i velice chutná jídla.:) Nejvíce mě zaujaly špagety s brokolicí a Nemléko, které bych chtěla velice brzy ochutnat.

    somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  3. Všechno bych ochutnala, vypadá to perfektně! :)

    BLOG Corculum | Stepanka_T
    https://corculum.blogspot.cz/2018/03/soutez-silikonova-forma-na-skvele.html

    OdpovědětVymazat
  4. Mnam, vše vypadá skvěle :) Já snídám většinou kaše, pečivo s pomazánkou, jogurty a k tomu vždy ovoce nebo zeleninu. K obědi si ráda dávám krémové zeleninové polévky, který mě zasytí :)

    OdpovědětVymazat
  5. Moc děkuji za všechny komentáře i tipy, potěšilo mě to :)

    OdpovědětVymazat
  6. Jeee.. Dostávám hlad :D já nejčastěji snídaně bílý jogurt, ovesné vločky a ovoce.nekdy si dám ovesnou kaši, jindy pohankovou. Na a oběd mám nejčastěji těstoviny, jsou takový základ mého jídelníčku :D moc dobrý jsou i špagety s avokadem - kdy avokádo rozmixuju s rajčaty, šťávou z citronu a česnekem..

    OdpovědětVymazat
  7. Všechno, opravdu všechno vypadá bááječně :)) děkuji za inspiraci :) Nemléko musím vyzkoušet.

    Nela z blogu Růžová rtěnka

    OdpovědětVymazat

Thank you for every single comment <3