1. prosince 2017

Fala lala Falafel

IMG_0542
Dobré ráno. Dneska mám pro vás kratší a možná trochu neobvyklý článek. Před pár týdny jsem se pokusila přijmout závazné rozhodnutí, že přestanu jíst maso (kromě ryb) a pokusím se být více plant based. No dostala jsem se zatím jen do bodu, že maso nejím přes týden a o víkendu se tomu prostě nějak nedokážu vyhnout, protože Viking je masožravec a masa se asi jen tak nevzdá a mamka doma v Liberci to má stejně jako teď já, přes týden maso skoro nejí, ale dělá ho o víkendu. Ale i tak si myslím, že je to celkem dobrý, pozvolný posun za lepším žitím. Mimo vyřazení masa se totiž pokouším vyhnout i ostatním mléčným výrobkům, ale aby to pro tělo nebyl šok, nejsem v tom razantní a nechci se stát veganem ze dne na den. Místo jogurtu si ale kupuju sojový, mléko se také snažím co nejvíce nahradit rostlinnou variantou, sýr nebo vajíčko si dám spíš jednou za čas. Za to jsem si ale nevykla jíst mnohem více luštěnin. No a tak se pomalu dostávám k jádru dnešního článku. Minulý víkend jsem chtěla dělat tortily a protože už jsem delší dobu chtěla zkusit udělat domácí falafel, pustila jsem se do toho. Myslím si, že zrovna tohle je jedna z úžasných možností, jak nahradit
maso.

IMG_0545
Falafel se skládá hlavně z cizrny, která se rozemele s různým kořením a čerstvými bylinkami. Já jsem našla recept s petrželkou, ale upřímně ji nemám vůbec ráda, takže to příště zkusím třeba s koriandrem. Nakrájela jsem si cibuli, jarní cibulku, přihodila cizrnu, sladkou papriku, sůl, kmín a všechno rozmixovala na kaši, kde ještě zbývaly kousky. Pak jsem směs přehodila do misky, přidala trochu mouky a dvě lžíce nálevu z cizrny, který slouží jako vajíčko. Pak jsem jen uplácala mini koláčky a upekla je v troubě. Je fakt, že recept budu muset doladit a samotný falafel mi přišel suchý a i  s tou chutí si ještě budu muset pohrát. Když jsem ale vzala tortilu, dala do ní osmaženou zeleninu (mrkev, jarní cibulka, žlutá paprika), nakrájená rajčata a okurku, na to ten falafel a dresing ze zakysanén smetany, můj bože to byl vážně chuťový požitek!

Pokud také uvažujete o zařazení více rostlin a omezení živočišných výrobků do stravy, určitě falafel vyzkoušejte a to do tortily se zeleninou!









Žádné komentáře :

Okomentovat

Thank you for every single comment <3